Cloud processing 01

رایانش ابری یا پردازش ابری به معنای ارائه خدمات محاسباتی از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های داده، شبکه، نرم‌افزارو تجزیه و تحلیل از طریق اینترنت “ابر” برای ارائه نوآوری سریع‌تر، منابع انعطاف‌پذیر و صرفه‌جویی در مقیاس، می باشد. رایانش ابری با ارائه خدمات مجازی سازی شده به شما این امکان را می دهد که با اتصال به اینترنت به تمامی خدمات  دسترسی داشته باشید.

اصطلاح ابر، cloud نماد اینترنت نیز در نظر گرفته می­شود. درواقع نمادهای ابر cloud برای نمایش برروی نمودارها در اینترنت چندین بار استفاده می­شوند. برای مثال، اگر شما فضای مجازی را همان اینترنت بدانید ارتباط کاربران درسراسر جهان و اشتراک اطلاعات، شبیه یک ابرمی شود که از طریق دنیای شبکه صورت می­گیرد. درحال حاضر، اطلاعات و داده ها بر روی سرورهای مجازی و فیزیکی ذخیره می­شوند و نگهداری از آن ها به وسیله سیستم های پردازش ابری Cloud Computing فراهم می­شود. برای مثال، شرکت آمازون برای ذخیره سازی و نگهداری از حجم بالای اطلاعات کاربران از سیستم های حرفه ای رایانش ابری Cloud Computing استفاده می­کند.

دنیای تکنولوژی درحال پیشرفت و اطلاعات روزبه روز درحال افزایش است. نگهداری از این اطلاعات نیاز به ابرکامپیوترهای مطمئن دارد. به­همین دلیل، تمامی شرکت ها به دنبال کم حجم تر کردن اطلاعات هستند تا استفاده از این اطلاعات را برای کاربران خود آسان نمایند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط